امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقویت اعصاب
#1
تقویت اعصاب


تقویت اعصاب : یکی از موارد مهمی که باید در زندگی مان به آن دقت کنیم، سلامتی است. بیماری های روحی به عنوان بیماری های نیستند که به یکباره پدید بیایند بلکه آنها بر اثر عوامل مختلف به تدریج خودشان را نشان میدهند. امروزه روش های مختلفی وجود دارد که به تقویت اعصاب شما کمک می کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که متخصصان می گویند رژیم های غذایی که ویتامین‌های گروهB در آنها دیده نمی شود می توانند سبب اختلال های روانی ، اضطراب و افسردگی شوند.
۱)تنفس عمیق

یکی از ساده ترین تکنیک های که می تواند در چنین شرایطی به شما کمک کند تنفس عمیق است. شما با تنفس عمیق می توانید استرس را در خودتان کمک کنید و به آرامش برسید. البته یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با استرس و اضطراب می باشد و توانایی بازسازی بدن را بالا می برد.

۲)بدون اینکه کفشی بپوشید کمی راه بروید

در روز حدود سی دقیقه روی زمین مرطوب بدون اینکه کفشی بپوشید راه بروید. (زمین مورد نظر باید ساحل شنی ، چمن نرم و مرطوب باشد). شما با این روش تا حد زیادی به سلامت عمومی بدنتان و سیستم عصبی تان کمک می کنید.بهتر است صبح ها با پای برهنه روی چمن راه بروید چون موجب تعادل سیستم عصبی می گردد.

۳)از نور خورشید استفاده کنید

همانطور که می دانید نورخورشید سبب می شود که ویتامین D بدن شما نیز تامین شود و تنظیم سیستم عصبی شما را به همراه خواهد داشت.برای اینکه میزان سطح این ویتامین را در بدنتان بالا ببرید می توانید صبح ها بدون اینکه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید برای ده تا پانزده دقیقه زیر نور خورشید بمانید.

تامین ویتامین D
روش های دیگر

از یوگا و مدیتیشن برای تقویت سیستم عصبی بدنتان استفاده کنید
با تامین میزان منیزیم بدن می توانید سیستم عصبی سالمی داشته باشید
ورزش را فراموش نکنید
مواد غذایی غنی از امگا ۳ را برای کاهش خطر مبتلا شدن به ضعیفی عصاب مصرف کنید
چای سبز بنوشید
بابونه یک آرامش بخش ملایم است که شما می توانید تسکین اعصاب و کم کردن اضطراب از آن استفاده کنید.


[تصویر:  01-1396-07.jpg]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان