امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
غرفه سازی نمایشگاه و خدمات طراحی و ساخت غرفه
#1
 غرفه سازی نمایشگاهی یعنی آماده کردن یک فضای محدود فروشگاهی در مدت زمانی کوتاه است. غرفه های نمایشگاهی معمولا به صورت موقتی برپا می شوند و باید بتوانند در همین زمان کوتاه تاثیر خود در جهت فروش بیشتر شرکت یا فروشگاه بر مخاطبین داشته باشند. غرفه سازی شاخه ای از رشته دکوراسیون داخلی است اما به دلیل محدودیت هایی که دارد نسبت به طراحی دکوراسیون نیاز به دقت , توجه و سرعت عمل بیشتری دارد. ساخت غرفه در نمایشگاه یک روش تبلیغاتی موثر و مناسب است و اگر به درستی از این فرصت محدود چند روزه استفاده شود می توان بازدهی بسیار خوبی در فروش و جذب مشتری به دست آورد. همچنین شرکت در نمایشگاه و طراحی غرفه نمایشگاهی می تواند به برند شدن یک نشان تجاری تازه کار و حتی کهنه کار کمک بزرگی نماید

در هر صورت غرفه سازی تخصصی است که باید توسط یک فرد آگاه و با تجربه انجام شود و این فرد یا تیم باید درس این رشته را خوانده و دوره های لازم را گذرانده باشد. زیرا ساخت غرفه تنها سر هم کردن تعدادی سازه بی جان و بی روح نیست و این خلاقیت و تخصص غرفه ساز است که می تواند به این اشیای بی جان، روح تازه ای ببخشد و آن را برای مشتریان و مخاطبین به اندازه کافی جذاب و دلپذیر نماید
تاثیر غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه مکانی برای فروش کالا و خدمات است و نشان دهنده هویت شرکت و الگویی از کار آن است. به همان نسبت که در کار غرفه آرایی و چیدمان غرفه دقت و توجه داشته باشیم می توانیم درصد موفقیت و بازدهی خود را از غرفه سازی افزایش دهیم. یک غرفه باید دارای طرح غرفه خوب و مناسبی باشد و فلسفه وجودی شرکت را به نمایش بگذارد و موضوع فعالیت آن را برای مخاطبین شرح دهد. همچنین داشتن جذابیت های بصری نیز تاثیر شگفت انگیزی در جذب افراد به سمت غرفه نمایشگاه خواهد داشت
قابل ذکر است که غرفه یک اثر هنری نیست یک غرفه نمایشگاه باید دارای ویژگی های زیر باشد
غرفه باید زیبا و جذاب باشد
طرح غرفه باید با کالاها و محصولات نمایشی متناسب باشد
محل و موقعیت غرفه نمایشگاه باید خوب باشد
طراحی غرفه باید بتواند پیام غرفه را برای بازدیدکننده به خوبی بازگو نماید
وظایف شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی
برای ساخت غرفه و طراحی غرفه های نمایشگاهی نیاز داریم تا از متخصصین این زمینه استفاده نماییم. شرکت های زیادی در زمینه غرفه آرایی فعالیت دارند و شما می توانید برای انتخاب یک شرکت غرفه ساز نمونه کارها و سوابق شرکت را بررسی نمایید
شرکت غرفه سازی نمایشگاهی برای آماده سازی و دیزاین غرفه باید مهارت های لازم در زمینه های مختلف اعم از استفاده از متریال و ابزار , روانشناسی رنگ ها , نورپردازی و آشنایی با جدیدترین فناوری ها و ... را کسب نموده باشد
در طراحی و ساخت غرفه این موارد باید توسط شرکت طراح غرفه رعایت شود
هدف غرفه دار از شرکت و غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه
سابقه و پیشینه شرکت و نوع برند و شناس بودن آن 
طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی به گونه ای که با نمایشگاه مطابقت داشته باشد
استفاده از جذابیت های بصری در طراحی غرفه نمایشگاه
استفاده مناسب از فضای محدود غرفه جهت چیدمان غرفه
 تقسیم‌بندی مناسب فضا در غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی متناسب با بودجه ای که کارفرما در نظر گرفته است
استفاده از تجهیزات و متریال‌ با کیفیت مناسب در غرفه سازی نمایشگاهی
انواع نمایشگاه برای غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی در غرفه های نمایشگاهی به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند
نمایشگاه عمومی
 
انواع کالاهای مصرفی و سرمایه ای در غرفه سازی در این نوع نمایشگاه در معرض دید عموم قرار میگیرد
 این نوع نمایشگاه ها می تواند در سطح منطقه ای، کشوری و بین المللی برگزار گردد.
نمایشگاه تخصصی        
با غرفه سازی نمایشگاهی در این نوع نمایشگاه ها یک سری کالا ها و یا فناوری های خاص برای مصرف کنندگان خاص را می توان ارائه داد
مخاطبین آن معمولا متخصصین و دانشجویان مرتبط با آن صنعت و خدمات هستند.
نمایشگاه اختصاصی
غرفه سازی نمایشگاهی در جهت ارائه محصولات داخلی در کشورهای دیگر در نمایشگاه های اختصاصی برگزار میگردد و هدف از برگزاری و غرفه سازی نمایشگاهی در این نوع نمایشگاه ها تقویت و بهبود روابط تجاری میان دو کشور مبدا و سایر کشورهاست. برگزاری این نوع نمایشگاه نیازمند تبلیغات پرهزینه ای است.
سایر انواع نمایشگاه ها 
نمایشگاه اکسپو
غرفه سازی نمایشگاهی در این نوع نمایشگاه ها که بیشتر جنبه ی نمایشی دارد به اهداف انسانی و اجتماعی و فرهنگ توجه می شود. بر اساس موضوع خاص و انتخاب شده کشورها و شرکت کنندگان به طراحی غرفه سازی بر اساس موضوع و تم انتخاب شده در این نمایشگاه ها می پردازند و توانمندی های علمی، فنی، معماری، فرهنگ و تاریخی کشورها در اینجا به نحوی خاص و زیبا به چالش کشیده می شود
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا
شاید بتوان این مدل نمایشگاه را دیگر در دسته بندی نمایشگاه به حساب نیاورد و بیشتر یک جشنواره ی فروش به حساب می آیند که در آن کالاهای مصرفی شهروندان با هزینه ی کمتر در معرض عموم قرار میگیرند و به فروش می رسند. مانند نمایشگاه پوشاک،کتاب و لوازم مصرفی و
نمایشگاه مجازی
با استفاده از اینترنت و فناوری های نوین و به صورت مجازی می توان یک نمایشگاه مجازی برگزار نمود. این نوع نمایشگاه دارای هزینه ای کمتر نسبت به سایر انواع نمایشگاه برای برگزاری است. همچنین عدم زمانبندی و غرفه سازی نمایشگاهی و در دسترس بودن همگان از مزیت هایی این نوع نمایشگاه هاست که باید بازرگانان و صنعتگران به آن توجه نمایند پس از آن نیاز به دیدن کالا و بررسی مستقیم آن و مذاکره رودررو می باشد.
جهت مشاوره غرفه سازی نمایشگاهی می توانید با شرکت غرفه سازی نمایشگاهی مسیحا تماس بگیرید
و یا از وب سایت این شرکت برای مشاهده نمونه کارها بازدید فرمایید
 
 




[تصویر:  %D8%BA%D8%B1%D9%81%D9%87_%D8%B3%D8%A7%D8...%D9%87.jpg]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان